Anak Hawa

Kisah cinta anak HAWA

3 months ago - 1 min read

Ajari aku menulis menggunakan pena.. Akan aku tulis tentang rintik hujan, tentang gemercik air, hingga daun yang jatuh berguguran.

Ini tentang cinta, kisah tentang anak hawa yang memiliki cinta pada seseorang. Ketika ia jatuh cinta tetapi yang cinta ini bukan hanya hatinya, melainkan seluruh tubuh dan jiwa juga jatuh cinta. Hatinya akan meneruskan perasaan itu ke kakinya sehingga kaki akan memudahkan dia untuk melangkah bersama orang yang ia cinta. Dan kakinya meneruskan perasaan itu ketangan, dimana tangan itu meringankannya membantu orang yang dia cinta untuk memudahkan segala hidupnya. Tangan meneruskan kemata hingga kini fisik tak lagi jadi penghalang hilangnya cinta. Ketika seorang anak hawa mempunyai cinta maka ia akan meneruskan keseluruh sendi yang membuat anak hawa menjadi ringan menjalankan hidup. Bila saja tidak berhati-hati maka bukan hanya hati yang jatuh tetapi seluruh impiannya pun jatuh.

Tapi kini anak hawa sedang jatuh cinta, jatuh cinta pada orang yang gemar menulis, dan lebih tepatnya jatuh cinta pada tulisan-tulisan yang digoreskan pena-nya.

Tulis cerita menarikmu di Penna!

Tags :

2 53 reads

sellymustikadewi@sellymustika

Follow
Comments • 0